Uge 8: Cykelmyggen og hans mentor på årets første tur!

Cykling – dagens tal

Tid: 1 time 23 min (83 min)
Distance: 41,2 km
Hastighed, snit: 29,7 km/t
Puls, snit: 78,7% (143 bpm)

Det havde igennem hele ugen været planen at Henrik og undertegnede skulle udenfor at cykle en tur, da vejrguderne havde lovet godt vejr. Dog var det ikke det mest tiltalende vejr fra morgenstunden af – det var gråt, trist og det blæste en halv pelikan (DMI: 20-25 m/s, se nederste billede). Det hele endte dog med at vi begge kunne sætte flueben ved sæsonen første udendørs cykelpas (v), hvilket var en kanon fornemmelse, vi blev også enige om flere gange undervejs, at det er noget andet end at sidde på en lorte-røv-syg spinningscykel nede i ShitnessWorld, b.la. på grund af de logiske fysiske faktorer (tråd, position på cykel, vind & vejr etc.). Jeg kan godt mærke, at det kun er 4. gang jeg er ude at kører på min racer, jeg er endnu ikke helt vendet til cyklen, og jeg har stadig meget at lære omkring at ligge på hjul og andre cykeltaktiske ting – det kommer hen af vejen, er jeg sikker på!

Hele vejen fra start og ud til vendepunktet (~20km) havde vi vinden lige i face, så snotten hang ud af næseborene på en – jeg formåede da også at plante en solid snotter på venstre skulder 😀 Vi startede med skiftevis at tage føringer, det var hårdt og godt. Fra vendepunktet og hjemad gik det glat og med vinden i ryggen (lige med undtagelse af et stykke med strid sidevind) fløj vi nærmest afsted.


Lund i fuld kontrol!


Henrik aka Mr. Høj profil, der kæmper med sin cykel, der er på vej væk!

Skriv en kommentar