Uge 17: Test af våddragt og PR

En kort dag på kontoret rent studiemæssigt. På træningsfronten var der planlagt et godt svømmepas, med min gamle double-makker fra min tidligere badminton karierre, hvor jeg samtidig så min mulighed for, at kunne få testet min våddragt. I skansebadet var der også to andre tynde og hurtige typer – ingen andre end Henrik og MV. Godt selskab og jeg var topmotiveret!

Svømning – middag:
300M opvarm
4x 50M catch-up
4x 50M glid
2x 1000M i dragt (16:35 min / 17:30 min) PR, p: ~3 min

Total: 2700M (1 time)

Jeg følte mig veltilpas i våddragten, den gav mig en perfekt position i vandet og en fremdrift som jeg kun har oplevet, når jeg ligger og svømmer 100M tempo intervaller. Dragten var lidt hårdere for skuldrene, og ligeledes er der et skarve-issue ved halsen, som med garanti kan løses med lidt vaseline. De første 1000M blev svømmet i et lidt forceret tempo, dog ikke all-out, mens anden omgang af de 1000M blev svømmet i et mere kontrolleret tempo set på vejrtrækningen, det virker ikke som et urealistisk tempo at holde over 1,9 km svømning.

Skriv en kommentar